Webáruház készítésekor nem elég csak feltölteni elkészíteni a webshopot, feltölteni a termékeket, hanem gondolni kell arra is, hogy hogyan tudsz látogatókat szerezni. Erre az egyik legnépszerűbb, legjobb megoldás a webáruház keresőoptimalizálása (SEO).
A keresőoptimalizálás lényege, hogy a webshopod úgy próbálod elkészíteni, hogy megfeleljen azoknak a szempontoknak, amik alapján a Google rangsorolja a keresőben az egyes találatokat. Ennek az egyik része a webshop technikai rendbetétele. Ebbe beletartozik, hogy a webshop legyen mobilbarát, rendelkezzen ún. HTTPS titkosítással, betöltődési sebessége gyors legyen, valamint az is, hogy a képek minél kisebb mérettel rendelkezzenek.
Nem csak technikai, hanem tartalmi teendők is vannak a SEO során, mivel a Google csak azokra a kifejezésekre fogja előre rangsorolni webshopod, amik meg is találhatók rajta. Ha azt akarod, hogy a Google felismerje, hogy okostelefon-kiegészítőket árulsz, akkor használnod kell a szövegekben az „okostelefon-kiegészítő” kifejezést.
Ezeket a kifejezéseket nevezzük kulcsszavaknak, így a webshop tartalommal történő feltöltése előtt célszerű egy kulcsszókutatást végezni, hogy melyek azok a szavak, kifejezések, amiket alkalmazni kell a szövegekben.
Nem csak a megjelenített szövegeket kell optimalizálni, hanem az ún. meta adatokat is. Ezek azok a szövegek, amiket a Google megjelenít a találati listában a kereső felhasználók számára. Minél relevánsabbak, annál jobb.
A szövegek optimalizálása tehát nem fog gyorsan menni, köszönhetően a rengeteg kategória- és termékoldalnak, úgyhogy érdemes a fontosabbakkal kezdeni, és folyamatosan optimalizálni a szövegeket, mire az egész webshop elkészül.