Röviden a dropshippingről

Röviden a dropshippingrőlA webáruhát indítás a mai kor egyik legnépszerűbb vállalkozás ötlete, köszönhetően annak, hogy segítségével be lehet törni az internetes kereskedelembe, és nem kell előre beszerezni egy raktárnyi terméket, így költséghatékony.

A dropshipping webáruház lényege, hogy ugyan a webshop ugyanúgy van felépítve, mint egy átlagos webáruház, azonban nem a saját termékeit árusítja, hanem egy másik cég termékeivel kereskedik, amolyan közvetítőként. A vásárló a máshol megszokott módon adja le a rendelését, azonban a dropshipping webshop nem feldolgozza, elkészíti a csomagot, hanem egyszerűen továbbítja a rendelést a cég számára, aki a termékeket árusítja. Ez a cég végzi a csomag összekészítését, kiszállítását. A dropshipping webshop pedig minden ilyen eladás után részesedést kap.

A dropshipping előnye, ahogy írtuk is, hogy nem kell raktárkészlet hozzá, nem kell a szállítással foglalkozni, csak a rendelésekre lehet összpontosítani. Hátránya, hogy mivel nem jár semmilyen plusz feladattal, így egy-egy eladott termékkel kis profitot lehet csak szerezni. További hátrány, hogy a te céged lesz a számlán, de nem találkozol a kiküldött termékekkel, nincs hatásod azok minőségére. Ha a partnered, aki biztosítja a termékeket, nem foglalkozik azok minőségével, könnyen veszteséges lehet az üzlet, mert senki nem fog vásárolni tőled, vagy mindenki vissza fogja küldeni a megvásárolt termékeket.

A dropshipping webshop indításához tehát csak egy webáruházas felületre és egy olyan partner cégre van szükség, aki foglalkozik dropshippinggel.