Lehetőségek a KATA helyett

Lehetőségek a KATA helyettA köznyelvben csak kata néven emlegetett adózási rendszer átalakítása után az eddig katát használó vállalkozók túlnyomó többségének új adózási formát kell választania, ha folytatni szeretné vállalkozói tevékenységét.

Egyéni vállalkozók és őstermelők választhatják a kata helyett az átalányadózást. Anyagilag természetesen rosszabbul fognak járni, mint korábban, de törvényileg jogosultak ezen adózási módszerek igénybevételére. Normál esetben nem lehetne év közben átalányadózásra váltani, de a kata megszüntetése miatt lehetőség van ezt választani október végéig.

Szintén az egyéni vállalkozók számára nyújt lehetőséget a vállalkozói jövedelemadózás. Ennek az adónemnek a lényege, hogy a profit után kell adózni, így itt a költségszámlákat is szorgosan gyűjteni kell, ugyanis sokat számítanak az adóteher kiszámításában.

Bizonyos esetekben választható az ekho (egyszerűsített közteherviselési hozzájárulás) is, amely a művészet, a kultúra, a sajtó és a sport területén foglalkoztatottak egyszerűsített módon történő adózására vehető igénybe.

Ha nem egyéni vállalkozóról van szó, hanem cégről, akkor kicsit nehezebb a helyzet. Alapesetben a társasági adó az, ami cégek esetén szóba jön, de a cég mérete az, ami alapján inkább választani lehet a rendelkezésre álló adózási lehetőségek között. Kisebb cégek választhatják a kisvállalati adót, amely jó választásnak bizonyulhat, ha a cég személyi kiadásai a költségek kb. negyedét átlépik.

Nagyobb cégek esetében érdemes lehet pl. kft-t indítani.

Látnivalók Tata városában és környékén

Tata települése Komárom-Esztergom megyében található, látnivalóinak és a vízpartnak köszönhetően népszerű nyaralóhely, turista célállomás. Ha tervezed a látogatást, akkor olyan minőségi szállások várnak, mint az új építésű http://www.dotisapartman.hu/.

Tata legnépszerűbb látnivalója a Tatai vár, amely az Öreg-tó partján található. A várat az 1300-as évek végén, az 1400-as évek elején építették, több átalakításon is átesett, mire felvette a mai formáját. A várban található a Kuny Domokos Múzeum, ahol néprajzi és paleobotanikai gyűjtemény is megtekinthető.

A vár mellett található az Esterházy-kastély, amely az 1700-as évek második felében épült. A kastély a történelem során számos fontos eseménynek adott otthont, ma azonban üresen áll. Megtekinteni ettől függetlenül érdemes, ugyanis látványos, impozáns épületről van szó.

Szintén a vár mellett található az Öreg-tó, amelyről úgy tartják, hogy ez az ország legrégebbi halastava. Mind a tó, mind a körülötte található város gyönyörű látványt, kirándulási lehetőséget jelent az ide látogatóknak.

A következő látnivaló, amit érdemes megtekinteni az ide látogatóknak a Fellner Jakab Kilátó. A kilátó az 1700-as évek végén épült, 40 méter magas, és már messziről láthatják a városba látogatók. Ez persze fordítva is igaz, a kilátó tetejéről gyönyörű látvány tárul a turisták elé.

Azonnal beszerezhető céges dokumentumok

Azonnal beszerezhető céges dokumentumokLegyen szó bármilyen ügyintézésről, szinte biztosan dokumentumokat kell majd benyújtani, mellékelni. Fontos tehát, hogy a dokumentumokat minél gyorsabban, lehetőleg azonnal be lehessen szerezni. Nincs ez másképp céges dokumentumok esetén sem.

A cégkivonat az egyik legnépszerűbb céges dokumentum, és szerencsére azonnal beszerezhető. A cégkivonat tartalmazza egy vállalkozás éppen hatályos adatait, hiteles formában. Az azonnali cégkivonat beszerzés online történik, bankkártyás fizetéssel és e-mailben történő kézbesítéssel. Hasonlóan történik a további céges dokumentumok beszerzése is.

A cégkivonathoz nagyon hasonló dokumentum a cégmásolat. A különbség, hogy a cégmásolat nem csak az éppen hatályos adatokat tartalmazza, hanem azokat is, amik korábban jellemezték a céget valamikor a működése során. A cégmásolattal tehát gyakorlatilag egy cégtörténethez juthatunk hozzá pillanatok alatt.

Kevesebb információt tartalmaz a cégekről a névjegy, a vállalkozás neve, címe, statisztikai számjele, bankszámlaszámai találhatók meg benne. A névjegyet elsősorban tájékozódásra szokás használni, de hiteles formában ügyintézések során is elfogadják, bizonyító erejű dokumentum.

Ha nem csak céges információkra, hanem pénzügyi adatokra van szükség egy cégről, akkor a nagyon gyorsan beszerezhető mérleg lesz segítségünkre. A mérleg az adott időpillanatban mutatja meg a vállalkozás vagyonának összetételét, értékét, forrását.

Gyantázási tippek

Gyantázási tippekA különböző szőrtelenítési megoldások közül az emberek saját igényeik szerinte választanak. Vannak, melyek rövidebb ideig, vannak, melyek hosszabb ideig nyújtanak megoldást. Összehasonlíthatók a lehetőségek az alapján is, hogy otthon elvégezhető (borotválás, gyantázás), vagy szaktudást, eszközt igénylő, mint a lézeres szőrtelenítés. Az otthon végezhető megoldások közül a gyantázást fogjuk megvizsgálni.

A gyantázás előtt fontos a megfelelő előkészülés. Első lépésként az elhalt hámsejteket kell eltávolítani, általában valamilyen radírozó készítménnyel. Ezt követően szárazra kell törölni a bőrt, és nem szabad olajos készítményeket sem használni, hogy a gyanta a lehető legjobban a szőrhöz tudjon tapadni.

A megfelelő előkészületek után következhet a gyanta felvitele. Érdemes olyan minőségi gyantát választani, mint pl. a Supernova gyanták, aminek köszönhetően kiváló eredményeket lehet elérni. A gyanta típusokat tekintve hideg- és meleggyanta közül lehet választani. A hideg egyszerűbb, a meleg viszont gyakran jobb eredményt jelent. A gyantázás nem egy kellemes érzés, ügyelni kell arra, hogy hirtelen mozdulattal távolítsuk el a gyantára ragasztott lehúzócsíkot, különben megnehezítjük a saját dolgunkat.

A gyantázást követően érdemes kezelni a bőrt. Először is a fennmaradt gyantát el kell távolítani, amihez valamilyen olajra (pl. napraforgó- vagy olívaolaj) lesz szükség. Ezt követően hideg vízzel mossuk le a bőrt, majd pedig hidratálni kell valamilyen krémmel.

Konténer bérlés előtti tudnivalók, tanácsok

Konténer bérlés előtti tudnivalók, tanácsokÉpítéskor, felújításkor rengeteg hulladék keletkezik, aminek elszállítását meg kell oldani. Az emberek többsége saját maga nem tudja megoldani ezt, hanem külsős cég segítéségét kéri. Általában a megoldás ilyen esetekben a konténer bérlés. Ha konténert bérelnél, akkor a következőket kell előtte átgondolni, megfontolni.

Először is tisztában kell lenni azzal, hogy ha nincs elég helyünk a konténernek, hanem közterületen akarjuk elhelyezni, akkor területfoglalási engedélyre lesz szükségünk, amit a helyileg illetékes önkormányzattól kell beszerezni. Ezt mindenképpen tegyük meg, mielőtt a konténert megrendelnénk, hogy elkerüljük a bírságokat.

Érdemes végiggondolni, hogy kb. mennyi hulladékot fogunk termelni, annak megfelelően kell konténert választani. Ha túl kicsi konténert választunk, nem fog beleférni minden. Ha túl nagyot, akkor feleslegesen fizetünk érte többet. Érdemes a várható hulladék mennyiséget megbecsülni, és annál egy kicsivel nagyobb konténert rendelni.

Konténer rendelés előtt tisztában kell lenni azzal is, hogy mit szabad a konténerbe dobni, és mit nem. Építési törmeléket, műanyagot, vasat és acélt, papírt, textíliákat mind szabad a konténerbe dobni. Veszélyes hulladékot és folyékony anyagokat azonban nem szabad, ugyanis ezekre speciális szabályok vonatkoznak. Ha ilyen anyagoktól szeretnénk megszabadulni, akkor azt a szigorú előírásoknak megfelelően kell megtennünk.

Egy weboldal rendezvény szolgáltatóknak

Egy weboldal rendezvény szolgáltatóknakA tavaszi, nyári időszakban a rendezvényeké, programoké a főszerep. Ez az az időszak, amikor a legtöbb rendezvény szolgáltató cég megkeresi a bevételeinek nagy részét. Ilyenkor nagy a pörgés, akár a hét minden napján lehet dolgozni, hogy a pihenés a hidegebb hónapokra maradjon. A rendezvény szolgáltatók olyan cégek, magánszemélyek melyek fő tevékenysége a különböző rendezvényeken valamilyen szolgáltatás biztosítása. Általában a kapcsolatrendszerük az, aminek a megbízásokat, rendezvényeket köszönhetik. Létezik azonban egy új lehetőség, amely rendezvényszervezőket és szolgáltatókat köt össze.

A honlapon regisztrálni tudnak rendezvényszervezők és szolgáltatók is, így nagyon könnyedén egymásra tudnak találni az igények és a szolgáltatások alapján. A szolgáltatók meg tudják jelölni, hogy milyen szolgáltatásokat vállalnak, hogy mivel foglalkoznak, a rendezvényszervezők pedig választani tudnak közülük, vagy akár azt is meg tudják adni, hogy milyen szolgáltatókra van szükségük. A felületen tehát mindkét csoport megtalálhatja, amit keres.

Ez a rendszer különösen előnyös azok számára, akik nem rendelkeznek még nagyon széles körű ismeretséggel, így nincs meg az a bázisuk, melyből választani tudnának.

Az autógumik energiacímkéje

Az autógumik energiacímkéje2012-től rengeteg terméken, számlán megtalálhatjuk az EU-s energiacímkét. Ez az a címke, ami színes sávokat tartalmaz, és az adott termék energetikai információit tartalmazza. Nincs ez másképp autógumiknál sem, az energiacímke itt is kötelező elem, és számos fontos információt tartalmaz a gumikról.

Először is megtalálható a címkén az üzemanyag-hatékonyság. A gumik gördülési ellenállása nagyban befolyásolja az autó fogyasztását, így ezt mindenképpen érdemes figyelembe venni. A jobb üzemanyag-hatékonyság kevesebb fogyasztást fog jelenteni, ami hosszú távon rengeteg megtakarított pénzt eredményezhet, és egy tank üzemanyaggal is hosszabb utat fogsz tudni megtenni. A hatékonyságot tekintve a legjobb az „A” betűvel és zöld színnel jelölt érték, a legrosszabb pedig a „G” betű és a piros szín.

Az energiacímkén megtalálható további fontos információ a nedves tapadás. Az autógumik, melyek nedves tapadás értéke kedvezőbb, ugyanolyan fékerő mellett hamarabb megállnak, mint a kedvezőtlenebb értékekkel rendelkező gumik. A különbségeket méterekben lehet mérni, a két véglet között akár 10-15 méteres különbségek is lehetnek a fékutat tekintve. Mondani sem kell, ezek óriási különbségek, és baleset, veszélyhelyzet esetén életeket menthet a jobb értékkel rendelkező autógumi.

A harmadik tulajdonság az energiacímkén a zajszint osztálya. A zajszint olyan szempontból fontos, hogy a rosszabb értékekkel rendelkező autógumik hangosabbak.

Miért jó döntés Dunaújvárosban letelepedni?

Miért jó döntés Dunaújvárosban letelepedni?Dunaújváros Fejér megyében, a Duna partján található, a népességet tekintve a megye második legnagyobb települése Székesfehérvár mögött. A település Magyarország egyik legmagasabb jövedelmű települése, jelentős gazdasági, kulturális és sportközpont, valamint egyetemváros.

Dunaújváros területe már az őskorban ókorban lakott volt, az ókorban pedig a rómaiak egyik települése volt itt megtalálható, később pedig fokozatosan, folyamatosan fejlődött a település, hogy elérje a mai színvonalát.

Az oktatást tekintve számos általános és középiskola is van a városban, valamint itt található a Dunaújvárosi Egyetem. Az egyetemet folyamatosan fejlesztik, újítják fel, többek között híres cégek támogatásainak köszönhetően.

A település nem csak az oktatási lehetőségeket tekintve, hanem a közlekedés szempontjából is kiemelkedik a hazai települések közül. A város mellett halad el a 6-os főút, és az M6-os és az M8-as autópálya is érinti Dunaújvárost, így autóval könnyen, kényelmesen megközelíthető. A vasúti közlekedés szempontjából is a szerencsésebb települések közé tartozik Dunaújváros, ugyanis kétóránként közlekedik vonat a település és Budapest között. A Duna parti elhelyezkedésnek köszönhetően hajóállomással is rendelkezik a település, rév- és ipari kikötővel.

Ha megtetszett a település, akkor a dunaújvárosi ingatlanok között tudsz nézelődni a megvásárolható lakások, házak között.

Kerti ülőgarnitúra választása

Kerti ülőgarnitúra választásaAmíg korábban a műanyag asztal és székek voltak a sláger termékek, ha az emberek az udvarba kerestek valamilyen ülő alkalmatosságokat, addig manapság már egyre többen vannak, akik kerti ülőgarnitúrát választanak. Egy ilyen ülőgarnitúra azonban nagyobb befektetés, mint egy asztal és 6 szék, így érdemes a vásárlás előtt néhány dolgot megfontolni.

Először is vedd figyelembe a rendelkezésre álló helyet. Hiába szeretnél egy kerti ülőgarnitúra szettet magadnak, ha nincs elég helyed hozzá. Nem csak annyi hely kell, hogy a kerti ülőgarnitúrát le tudd tenni, hanem mellette el is kell tudni járni. Ha ez nem fog kényelmesen venni, vegyél kisebb változatot, vagy maradj az egyszerűbb, de jóval kisebb helyet foglaló székeknél.

Arra is gondolj, hogy mire fogod főként használni a garnitúrát. Ha csak ki szeretnél ülni néha-néha, vagy párszor jönnek ismerősök, akkor nem biztos, hogy egy teljes ülőgarnitúrára szükség lesz. Ha azonban gyakran fogtok pihenni, sok időt eltölteni a bútorokon, akkor érdemes egy jobb minőségű, akár teljes garnitúrára beruházni.

Figyelembe kell venni az időjárás viszontagságait is. Mivel a kerti bútorok a teljes tavaszi, nyári, és akár őszi időszakot is a szabadban töltik. Ha műanyag bútorokat választasz, akkor a felületkezeléssel nem igazán kell foglalkozni. Ha azonban fa bútor mellett döntesz, akkor többet kell vele foglalkozni. Fontos a rendszeres olajjal történő kezelés fa kerti ülőgarnitúráknál.

Online ügyintézés e-hiteles cégkivonattal

Online ügyintézés e-hiteles cégkivonattalAz egyre digitálisabb világnak és a koronavírusnak köszönhetően minden eddiginél többen intézik ügyeiket otthonukból, az interneten keresztül. Nincs ez másképp céges ügyintézés esetén sem, ugyanis a legtöbb teendő intézhető az interneten keresztül manapság. Az ügyintézésekhez dokumentumok beszerzése azonban körülményesebb lehet sok esetben, szerencsére azonban az egyik legfontosabb céges dokumentum, a cégkivonat, beszerezhető elektronikus formában.

Az elektronikus forma e-hiteles, es3 formátumú dokumentumot fog jelenteni, aminek megnyitására egy E-Szignó nevű programra lesz szükségünk. Szerencsére a program ingyenesen letölthető, mindenki számára elérhető, így a cégek és a felhasználási helyek is könnyedén meg tudják nyitni az e-hiteles cégkivonatokat.

Amire nagyon oda kell azonban figyelni es3 cégkivonat esetén, hogy a hitelesítés is elektronikus, ami azt jelenti, hogy kinyomtatva már nem lesz hiteles a dokumentum. Csak akkor igényeljünk tehát ilyet, ha online ügyintézéssel rendezhetjük dolgainkat, és akkor, ha a másik fél biztosan elfogadja.

Ha azonban elfogadják az e-hiteles cégkivonatot, akkor nagyon egyszerű dolgunk lesz, ugyanis a cégkivonat igénylése pillanatok alatt megvan, és már használhatjuk is a dokumentumot.

Az es3 cégkivonat is pontosan azokat az adatokat tartalmazza, mint a hiteles cégkivonat, így nem kell attól tartanunk, hogy az online ügyintézés miatt hátrányt szenvednénk, hogy nem ugyanolyan értékű dokumentumot mutatunk be, mint személyes ügyintézés esetén.